[Lgdinf-cultural] BizBAK Indie Festival

Informacion Cultural del Campus de Bizkaia lgdinf-cultural en list.ehu.es
Lun Mar 12 17:25:34 CET 2012


bizkak indie festival


 <http://www.kultura-bizkaia.ehu.es/>
http://www.musikazepro.com/upload/usrs/00162/newsletters/cartel-ok-CON-LOGO-
2-web.gif

 

 

bizbak indie festival 2012

bilbao

maiatzak 4-11-18 mayo

20:30

sarrera dohainik / entrada libre

bizbak. bizkaia aretoa

upv / ehu

av. abandoibarra, 3

--------------

maiatzak 04 mayo

guadalupe plata

gora japon

manett

--------------

maiatzak 11 mayo

capsula

ainara legardon

mobydick

--------------

maiatzak 18 mayo

zodiacs

muy fellini

joseba irazoki

 

BizBAK Indie Festival (Canciones glocales II. Primavera 2012) 

Una presentación. Gabriel Villota Toyos

Muchas veces nos hemos podido preguntar qué significa, a estas alturas, el
calificativo de indie, en tanto que modo de denominar a los productos
procedentes de aquellas áreas de la producción cinematográfica, o musical,
principalmente, que se autocalifican como “independientes”. “Pero,
¿independiente de qué?”, nos preguntamos. La respuesta obvia es “de la
industria”, o “de la industria mainstream”, claro; sin embargo desde hace
tiempo sabemos que esta afirmación plantea muchas excepciones, muchos
interrogantes, y muchas dudas,  en definitiva.

Del mismo modo que en los 80 un cierto tipo de cine, principalmente
norteamericano, se denominaba “independiente” para marcar distancia con lo
que venía producido por la industria hollywoodiense, también una serie de
pequeños sellos musicales pronto comenzaron a promocionar lo que hacían con
esa nueva etiqueta: lo cual parecía garantizar unas dosis mayores de
autenticidad y de frescura. Eran independientes de las grandes
corporaciones, outsiders dentro de la industria. Esto también significaba
que tenían menos dinero, que todo era más artesanal, que practicaban el “Do
It Yourself”, y que finalmente sus productos eran mucho más sencillos, rudos
y directos. No hace falta explicar aquí cómo lo “independiente” y lo “indie”
se convirtió después en una marca más, y las grandes compañías, tanto de
Hollywood como de la industria del disco, trataro n de apropiarse de ese
espíritu creando artificialmente sus propios “pequeños” sellos y estudios
subsidiarios.

En este sentido, sacar a relucir hoy en día el concepto de “indie” podría
parecer un gesto vano, incluso ñoño: si no fuera porque creemos que detrás,
de forma implícita, sigue habiendo valores importantes que defender;
actitudes estéticas (y por ende éticas) que desde posiciones como la que
ocupa un proyecto de cultura universitaria como es el de BizBAK han de ser
no sólo acogidas, sino más bien promovidas e impulsadas.

Porque lo “indie” significa, ante todo, ser como ese indómito personaje tan
bien dibujado por Marc Recha en la que es por el momento su última película:
el adolescente petit indi que se resiste a ser manejado por los hilos de la
convención, de esas relaciones de poder basadas en la dominación y el
chantaje emocional tan del gusto de los adultos: o como intenta también
reflejar el cartel del festival que en esta primera edición presentamos, un
“indi” entendido como ese pequeño “piel roja” indomable que quiere plantar
cara, de tú a tú, al siempre triunfante cowboy.

Al igual que este emplumado y desafiante forajido, los grupos y solistas que
presentamos se mantienen tenaces y retadores desde sus diversas y
heterogéneas propuestas: aún siendo casi todas ellas agrupaciones de pequeño
formato, y que nos ofrecerán actuaciones breves a lo largo de esos tres
viernes de mayo en los que se extenderá el festival, tendremos sin embargo
ocasión de comprobar la contundencia de sus letras y sus sonidos, así como
la intensidad emocional e interpretativa que, desde una serie de
experiencias firmemente ancladas en lo local, se manifiestan, desde la
perspectiva “indie”, perfectamente representativas del carácter global de
los tiempos que vivimos. Canciones “glocales” indies, vamos.

---------------------------------------------------

BizBAK Indie Jaialdia (Abesti glokalak II. 2012ko udaberria) 

Aurkezpen bat. Gabriel Villota Toyos

Honaino iritsita, askotan galdetu izango genion geure buruari indie
kalifikatiboak zer esan nahi duen zinematografia zein musika ekoizpen
arlotik datozen eta, gehienetan, “independente” gisa autokalifikatzen diren
produktuei lotuta. “Zertatik independente?” galde dezakegu. Erantzuna
bistakoa da; “industriatik”, “mainstream-etik independente”. Hala ere,
aspalditik dakigu baieztapen honek salbuespen asko, galdera asko eta, azken
finean, zalantza asko sortzen dituela. 

80ko hamarkadan zinema mota zehatz bat, batez ere Ipar Amerikakoa,
“independente” izendatzen zen bezala, Hollywoodeko industriak ekoitzitakotik
bereizteko, musika zigilu txiki batzuk ere laster hasi ziren egiten zutena
etiketa berri horrekin sustatzen. Benetakotasun eta freskotasun dosi
handiagoen bermea zirudien. Korporazio handietatik independenteak ziren,
industriaren barruko outsider-ak. Horrek diru gutxiago zutela ere adierazten
zuen, artisau lan handiagoa egin zela, “Do It Yourself” espresioaren
ildotik, eta, azkenean, produktuak askoz ere sinpleagoak, latzagoak eta
zuzenagoak zirela. Ez dago hemen azaldu beharrik “independente” eta indie
kalifikatiboak gero marka bat gehiago bihurtu zirela, eta konpainia handiek,
Hollywoodekoek zein diskoaren industriakoek, espiritu hori berenganatzeko
ahalegina egin zuten, haien ordez beren zigilu eta estudio “txikiak” sortuz,
artifizialki.

Ildo horretan, gaur egun indie kontzeptua nabarmentzeak keinu hutsala eta
gatzgabea irudi lezake: alabaina, atzean, inplizituki, defendatu beharreko
balio garrantzitsuak daudela uste dugu; BizBAKena bezalako unibertsitate
kultura proiektu batek hartu ez ezik, sustatu eta bultzatu ere egin behar
dituen jarrera estetikoak (eta, beraz, etikoak).

Izan ere, indie-k esan nahi du, beste ezeren aurretik, Marc Rechak oraingoz
azken filma duen horretan hain ongi marraztutako pertsonaia hezigaitz hori
bezalakoa izatea: ohituraren arabera eta helduek hain gustuko dituzten
menperatzean eta xantaia emozionalean oinarritutako botere harremanen
arabera ibiltzeari uko ekiten dion petit indi nerabea; edo lehenengo edizio
honetan aurkezten dugun jaialdiaren kartelak islatu nahi duen bezala, indi
bat, beti garaile irteten den cowboy-ari, maila berean aurrez aurre jarrita,
aurka egin nahi dion “larrugorri” hezigaitz gisa ulertuta.

Iheslari lumaztatu eta desafiatzaile honek bezala, aurkezten ditugun talde
eta bakarlariek irmo eta erronkari jarraitzen dute beren askotariko
proposamen heterogeneoekin: ia denak formatu txikiko taldeak diren arren eta
jaialdiaren ildotik maiatzeko hiru ostiral horietan emanaldi laburrak
eskainiko dizkiguten arren, beren letra eta soinuen sendotasuna egiaztatu
ahal izango dugu, baita emozio eta interpretazio intentsitatea ere.
Sendotasun eta intentsitate horiek toki desberdinei irmoki lotuta dauden eta
bizi dugun garaiko globaltasuna ederki irudikatzen duten esperientzia
batzuetatik, indie ikuspegitik, adierazten dira. Abesti “glokal” indie-ak
dira.

 

 

INFO GEHIAGO / MÁS INFO:

UPV/EHU. Bizkaia Aretoa

BizBAK

KULTUR GESTIORAKO BULEGOA

OFICINA DE GESTIÓN CULTURAL

Avda. Abandoibarra, 3. 48009 Bilbao

T. 94 601 7142 / 2104

http://www.kultura-bizkaia.ehu.es

 

------------ próxima parte ------------
Se ha borrado un adjunto en formato HTML...
URL: http://list.ehu.es/pipermail/lgdinf-cultural/attachments/20120312/c66dd38c/attachment-0001.html 
------------ próxima parte ------------
Se ha borrado un mensaje que no está en formato texto plano...
Nombre     : no disponible
Tipo       : image/gif
Tamaño     : 307982 bytes
Descripción: no disponible
Url        : http://list.ehu.es/pipermail/lgdinf-cultural/attachments/20120312/c66dd38c/attachment-0001.gif 


Más información sobre la lista de distribución LGDINF-CULTURAL